Wengholm & vänner

I Wengholm & vänner träffar det moderata regionrådet i Jönköpings län, Malin Wengholm, partikollegor och andra för att diskutera politik och samhällsutveckling. Från det närmaste nära i regionen till de övergripande nationella sammanhangen. Podden sätter komplexa frågor i ett sammanhang och förklarar bakgrunden till de nyheter som ofta presenteras.

Välj din kanal ovan eller lyssna direkt här nedan

Avsnitt 10. Personalkris i Coronakrisen

Avsnitt 10 tar upp hur det moderata regionrådet Malin Wengholm vill lösa semesterkrisen på IVA, om smittspridning och ökad sjukvård i kommunerna och om trygghetsfrågan som kom i skymundan. Där Johan Forsell, rättspolitisk talesperson för Moderaterna, gästar. Dessutom möter vi den tidigare moderatprofilen - och landshövdingen - Magdalena Andersson som tycker att Jönköpings län missar möjligheterna med att bygga i trä.

Om podden

I Wengholm & Vänner träffar det moderata regionrådet i Jönköpings län, Malin Wengholm, partikollegor och andra för att diskutera politik och samhällsutveckling utan rädsla för obekväma frågor. Podden sätter komplexa frågor i ett sammanhang och förklarar bakgrunden till de nyheter som ofta presenteras.

För press